DP&S eerste bedrijf met 'Plant-based Global Standard'
Dinsdag 27 oktober 2020
Dutch Protein & Services (DP&S) is het eerste bedrijf ter wereld dat voldoet aan de strikte voorwaarden van de nieuwe 'Plant-based Global Standard'.
Deze standaard sluit naadloos aan bij BRC8, de hoogste normering op het gebied van voedselveiligheid. Goed nieuws voor producenten van plantaardige voedingsmiddelen.
Vrij van dierlijke sporen
Na een grondige audit door Lloyd’s Register ontving DP&S onlangs het certificaat behorende bij de nieuwe ‘Plant-based Global Standard’. Het onderliggende kwaliteitsmanagementsysteem en certificeringsproces zijn ontwikkeld door BRCGS, marktleider op het gebied van voedselveiligheid en het beschermen van consumenten en merken. Producenten die aan de voorwaarden voldoen, mogen het logo ‘Informed Plant-Based’ op de verpakking voeren. Dit geeft consumenten de garantie dat het betreffende product uitsluitend plantaardige ingrediënten bevat én dat deze tijdens het productieproces niet in aanraking zijn geweest met dierlijke producten.
Veiligheid en vertrouwen
Voor merken biedt de standaard een nieuwe mogelijkheid om zich te onderscheiden in de groeimarkt van plantaardige producten. DP&S anticipeerde erop dat ook toeleveranciers en verpakkers daarvoor aan de voorwaarden van de nieuwe standaard moeten voldoen. Chris Driessen, eigenaar van DP&S, is blij met de certificering. “Wetgeving voor plantaardige producten ontbreekt tot op heden, dus toen we hoorden dat BRC met deze nieuwe standaard kwam, hebben we ons direct aangemeld. Dit is een waardevolle aanvulling op BRC8 en onze andere certificeringen voor biologisch, halal en allergenenvrij voedsel. We weten allemaal hoe belangrijk veiligheid en vertrouwen zijn in onze sector. Daarom willen wij producenten en consumenten optimale zekerheid bieden. Wij vinden het belangrijk dat consumenten duidelijk en eerlijk worden voorgelicht. En dat ze krijgen wat de verpakking belooft. Daar gaat deze nieuwe standaard zeker aan bijdragen. Bovendien is dit ook voor onze klanten een mooie kans om zich profileren in de markt van vegetarische en veganistische producten.”
Is wat ik nu eet of drink wel écht, volledig plantaardig? Dat vragen vegetariërs en veganisten zich dagelijks af, omdat de herkomst van ingrediënten lang niet altijd meteen duidelijk is. De zekerheid die deze groeiende groep consumenten zoekt, is binnenkort te koop dankzij een nieuwe wereldwijde standaard voor plantaardige producten. De Nederlandse ingrediëntenleverancier
Deze standaard sluit naadloos aan bij BRC8, de hoogste normering op het gebied van voedselveiligheid. Goed nieuws voor producenten van plantaardige voedingsmiddelen.
Vrij van dierlijke sporen
Na een grondige audit door Lloyd’s Register ontving DP&S onlangs het certificaat behorende bij de nieuwe ‘Plant-based Global Standard’. Het onderliggende kwaliteitsmanagementsysteem en certificeringsproces zijn ontwikkeld door BRCGS, marktleider op het gebied van voedselveiligheid en het beschermen van consumenten en merken. Producenten die aan de voorwaarden voldoen, mogen het logo ‘Informed Plant-Based’ op de verpakking voeren. Dit geeft consumenten de garantie dat het betreffende product uitsluitend plantaardige ingrediënten bevat én dat deze tijdens het productieproces niet in aanraking zijn geweest met dierlijke producten.
Veiligheid en vertrouwen
Voor merken biedt de standaard een nieuwe mogelijkheid om zich te onderscheiden in de groeimarkt van plantaardige producten. DP&S anticipeerde erop dat ook toeleveranciers en verpakkers daarvoor aan de voorwaarden van de nieuwe standaard moeten voldoen. Chris Driessen, eigenaar van DP&S, is blij met de certificering. “Wetgeving voor plantaardige producten ontbreekt tot op heden, dus toen we hoorden dat BRC met deze nieuwe standaard kwam, hebben we ons direct aangemeld. Dit is een waardevolle aanvulling op BRC8 en onze andere certificeringen voor biologisch, halal en allergenenvrij voedsel. We weten allemaal hoe belangrijk veiligheid en vertrouwen zijn in onze sector. Daarom willen wij producenten en consumenten optimale zekerheid bieden. Wij vinden het belangrijk dat consumenten duidelijk en eerlijk worden voorgelicht. En dat ze krijgen wat de verpakking belooft. Daar gaat deze nieuwe standaard zeker aan bijdragen. Bovendien is dit ook voor onze klanten een mooie kans om zich profileren in de markt van vegetarische en veganistische producten.”