Tyson Foods lanceert Tyson® op Europese markt
Tyson Foods, één van ’s werelds grootste voedingsmiddelenbedrijven en in de VS marktleider op het gebied van eiwitten, introduceert onder de bekende merknaam Tyson® een assortiment kippenvleesproducten voor de Europese Foodservicemarkt.
Het merk biedt 28 diepvriesproducten in categorieën varierend van gepaneerd, spiesen, rauw en gebakken. Alle producten zijn ontwikkeld binnen Tyson’s innovatiecentra om aan de smaakverwachtingen van de consument te voldoen en met het oog op duurzaamheid.
Unieke positie
Tyson Foods brengt al tientallen jaren kwaliteits voedselproducten naar mensen in de VS en wereldwijd. Producten van Tyson® houden die naam in Europa hoog door bedrijven, leveranciers en chef-koks in heel Europa te voorzien van hoogwaardige vleesproducten om een brede groep consumenten te bedienen. Het bedrijf is door zijn internationale groei en ervaring in ontwikkeling, productie, distributie en marketing van proteineproducten in een unieke positie om het merk Tyson® in Europa te introduceren. "De wereld ontwikkelt zich in snel tempo. Klanten van vandaag worden geconfronteerd met obstakels en moeten zich snel aanpassen aan veranderingen", aldus Brett Van de Bovenkamp, Regional President bij Tyson Foods Europe. "Wij bieden onze klanten lokaal afgestemde oplossingen door gebruikt te maken van onze resourcen in insights, innovatie en R&D uit meerdere markten. Onze flexibele supply-chain stelt ons in staat onze klanten en hun groei te ondersteunen met de beste service en zekerheid in supply. De Europese Tyson® producten zijn afkomstig van onze Tyson Foods aktiviteiten in Nederland, Thailand en onze joint venture in Brasilië."
Tyson Foods richt zich op het begrijpen van - en beantwoorden aan - de voorkeuren van de Europese consumenten. “Met twee innovatiecentra in Europa beschikken we over getalendeerde lokale teams, die ons helpen om nieuwe klanten, kanalen en regio’s te bedienen”, zegt Felipe Castillo, Director of Marketing and Innovation bij Tyson Foods Europe. "We willen aan de behoeften van klanten voldoen met een uitgebreid productportfolio, waaronder Tyson-producten, met aandacht aan duurzaamheid.”
Transparantie en duurzaamheid
Duurzaamheid is van fundamenteel belang voor de kernwaarden van Tyson Foods. We willen klanten en consumenten op sociaal bewuste en ecologisch verantwoorde wijze voorzien van diverse, door hen gewenste, voedzame en betaalbare eiwitopties. De meertalige productverpakking bevat in totaal dertien talen om aan de eisen die klanten stellen op het gebied van taal en etiketten te voldoen. Alle verpakkingen zijn bovendien volledige recyclebaar. De in Europa geproduceerde artikelen worden verpakt in recyclebaar materiaal dat voor 50 procent uit bioplastic bestaat.
De diepvriesproducten van Tyson® hebben bij levering een gemiddelde houdbaarheid van 18 maanden en zijn gekalibreerd, zodat chef-koks porties kunnen controleren en voedselverspilling wordt voorkomen.