×

Campagne moet Japans Wagyu-rundvlees op de kaart krijgen

Maandag 14 februari 2022
Terug naar overzicht
Deel dit artikel
De Japan Livestock Products Export Promotion Council (J-LEC) organiseert in februari een Wagyu-proefsessie-campagne in heel Europa. Het doel van deze campagne is om mensen uit heel Europa te laten kennismaken met de ongeëvenaarde smaak van het veilige en fascinerende Japanse Wagyu-rundvlees, door ze het zelf te laten proeven. 
 
De campagne wordt in februari in zes markten gelanceerd: het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, België, Duitsland en Nederland. Deze zal de Europese media de unieke kans geven om de heerlijke smaak en fijne textuur van het Wagyu-rundvlees te ervaren. 
Het Japanse Wagyu staat wereldwijd bekend als rundvlees van topkwaliteit met sterke intramusculaire vetmarmering dat smelt in de mond, uniek onder runderrassen. Doordat Wagyu-vlees werd gecreëerd via selectief fokken en originele Japanse methoden, heeft het een verleidelijke geur en rijke smaak. De kwaliteit van Wagyu-rundvlees is ook te danken aan de grote aandacht voor voedselveiligheid.
 
Gecertificeerd systeem
In Japan is elk Wagyu-rund apart traceerbaar door een gecertificeerd systeem. Informatie over export van gecertificeerd Wagyu-vlees is direct beschikbaar via QR-codes in 15 talen, zodat consumenten een garantie hebben op kwaliteit en veiligheid. Met de QR-code kunnen consumenten toegang krijgen tot een schat aan informatie van de certificeringsorganisatie, zoals de kwaliteitsbeoordeling van het vlees, individuele stamboom, foklocatie, rasnamen en datum van verwerking. Zo krijgen ze een mate van traceerbaarheid en een hoeveelheid informatie die ze nog nooit hebben ervaren op het vlak van de oorsprong van het voedsel dat ze consumeren.