Anuga 2021: internationaal, inspirerend en persoonlijk
Woensdag 13 oktober 2021
Anuga in Keulen bewezen dat vakbeurzen van deze omvang weer mogelijk zijn. “We zijn erg blij met dit resultaat. Dit onderstreept het wereldwijde belang van Anuga en het vertrouwen dat in ons wordt gesteld als beursbedrijf.”, legt CEO Gerald Böse van Koelnmesse GmbH uit. Tegenvaller waren de (vele) annuleringen van vooral Duitse bedrijven.
Doordat veel Duitse bedrijven niet wilden deelnemen aan Anuga, waren in sommigen hallen enorme (lege) ruimtes zichtbaar tussen de verschillende stands. Zeker Anuga Meat had te maken met flinke leegstand. Het leidde gelukkig niet tot minder bezoekers bij de stands. “We hadden op meer internationale bezoekers gehoopt, maar we het was alle dagen druk en we hebben veel goede gesprekken gevoerd”, zei Joris Coenen van de Belgian Meat Office.
Post-Corona
Maar liefst 92 procent van de exposanten op Anuga kwam uit het buitenland. De internationaliteit aan de bezoekerskant ligt op een constant hoog niveau van 76 procent (2019: 75 procent). “Mensen uit 169 landen: dat is een sterk signaal en laat tegelijkertijd zien hoezeer de internationale voedingsindustrie beurzen nodig heeft om weer zaken te kunnen doen. Ook onze exposanten merkten dit en vertelden over uitstekende gesprekken met klanten en de hoge kwaliteit van de vakbezoekers. Uit gesprekken met kopers bleek ook hoezeer zij de tijd waarderen voor intensieve persoonlijke gesprekken met hun klanten. Anuga 2021 maakte de internationale wereld van voeding makkelijk weer persoonlijk te beleven. En deze euforie en dit optimisme waren overal op de beurs voelbaar”, benadrukt Oliver Frese, Chief Operating Officer van Koelnmesse GmbH, uit.
De volgende Anuga vindt plaats van 7 tot en met 11 oktober 2023.
Met meer dan 70.000 bezoekers uit 169 landen en meer dan 4.600 exposanten uit 98 landen heeft de 36ste editie van
Doordat veel Duitse bedrijven niet wilden deelnemen aan Anuga, waren in sommigen hallen enorme (lege) ruimtes zichtbaar tussen de verschillende stands. Zeker Anuga Meat had te maken met flinke leegstand. Het leidde gelukkig niet tot minder bezoekers bij de stands. “We hadden op meer internationale bezoekers gehoopt, maar we het was alle dagen druk en we hebben veel goede gesprekken gevoerd”, zei Joris Coenen van de Belgian Meat Office.
Post-Corona
Maar liefst 92 procent van de exposanten op Anuga kwam uit het buitenland. De internationaliteit aan de bezoekerskant ligt op een constant hoog niveau van 76 procent (2019: 75 procent). “Mensen uit 169 landen: dat is een sterk signaal en laat tegelijkertijd zien hoezeer de internationale voedingsindustrie beurzen nodig heeft om weer zaken te kunnen doen. Ook onze exposanten merkten dit en vertelden over uitstekende gesprekken met klanten en de hoge kwaliteit van de vakbezoekers. Uit gesprekken met kopers bleek ook hoezeer zij de tijd waarderen voor intensieve persoonlijke gesprekken met hun klanten. Anuga 2021 maakte de internationale wereld van voeding makkelijk weer persoonlijk te beleven. En deze euforie en dit optimisme waren overal op de beurs voelbaar”, benadrukt Oliver Frese, Chief Operating Officer van Koelnmesse GmbH, uit.
De volgende Anuga vindt plaats van 7 tot en met 11 oktober 2023.