2025 luidt merkimpuls in voor export Brits rund- en lamsvlees
Donderdag 09 januari 2025
Quality Meat from Britain, ondersteund door een nieuwe meertalige website www.qualitymeatfrombritain.com/nl is ontwikkeld door de Agriculture and Horticulture Development Board (AHDB), en is gericht op het bieden van consistente berichtgeving over de herkomst en de hoge productienormen voor Brits rood vlees op de Europese markt.
Belangrijke informatie
De website biedt belangrijke informatie over Brits rund- en lamsvlees in het Engels, Frans, Nederlands, Duits en Portugees en ondersteunt de uitrol van het merk Quality Meat from Britain die plaatsvond in de tweede helft van vorig jaar (2024). Informatie in het Turks, Spaans en Italiaans wordt later dit jaar toegevoegd. Europa blijft de grootste handelspartner van het Verenigd Koninkrijk. Wereldwijd was de export van rood vlees in 2023 £ 1,7 miljard waard, met zendingen naar de EU ter waarde van £ 1,3 miljard. John Schilder, namens Green Seed The Netherlands vertegenwoordiger van AHDB in Nederland zegt daarover: “De export van Brits rund- en lamsvlees naar Nederland is substantieel en groeit sterk. Voor rundvlees is Nederland de op twee na grootste exportpartner van het Verenigd Koninkrijk met een stijging van 14 procent in volume in de eerste 9 maanden van 2024. De export van Brits lamsvlees stijgt met 23 procent en daarmee is Nederland eveneens een belangrijke afnemer”
‘Goed ontvangen’
Gareth Renowden geeft aan: “Consistentie in de berichtgeving is de sleutel tot succes in meerdere markten en Quality Meat from Britain draait om precies dat; één stem voor één merk om het eersteklas rund- en lamsvlees uit Groot-Brittannië te presenteren."
De branding van Quality Meat from Britain zal te zien zijn op internationale evenementen en op digitale platforms, en samenvallen met de lancering van de website. Het merk is al uitgerold in andere markten over de hele wereld en stond prominent op de AHDB-stand op de 60ste verjaardag van SIAL in oktober. De branding zal eveneens nadrukkelijk aanwezig tijdens de Horecava in Amsterdam (13 tot en met 16 januari 2025). "Het merk is wereldwijd op evenementen gebruikt en is zeer goed ontvangen, dus we weten dat het goed aanslaat bij bestaande en potentiële nieuwe klanten", voegt Gareth toe. “Hoewel het een volwassen markt is zien we verdere kansen voor onze stakeholders dus de lancering van deze website, die de uitrol van onze branding van Quality Meat from Britain ondersteunt, zal een belangrijke rol spelen bij het ondersteunen van die ambitie."