Nieuwvleeschduik startsein Roockworst 2.0
Maandag 06 augustus 2018
Jaap Korteweg, founding father en directeur van De Vegetarische Slager, vertelt: "Dat we, samen met worstmakers en smaakspecialisten, zeven jaar gewerkt hebben aan dit product, duidt hoeveel belang we hechten aan een goeie Roockworst in alle opzichten. Het is daarmee het product met het langste ontwikkelingstraject uit ons hele assortiment. Nu we de smaak te pakken hebben, brengen we graag meer vegan nieuws in de nabije toekomst."
Ontwikkeling
Toen De Vegetarische Slager in 2011 de Hart Hoofdprijs van Triodos Bank won, beloofde Jaap Korteweg het prijzengeld van 10.000 euro te zullen investeren in de ontwikkeling van een plantaardige Roockworst. Jaap werd twee keer Ondernemer van het Jaar en nummer twee in de Duurzame 100 van Trouw (2017). Ook won De Vegetarische Slager de Bronzen Bal in De Telegraaf gehaktballenwedstrijd in een veld van 45 inzendingen, waarvan 44 op basis van echt vlees.
Producten van het merk zijn inmiddels verkrijgbaar bij ruim 4000 verkooppunten in 15 landen wereldwijd, maar de Roockworst zal vooralsnog alleen in Nederland verkrijgbaar zijn.