Jan Zandbergen wil een meer leidende rol gaan spelen
Monday September 07, 2020
Jan Zandbergen wil in deze veranderende wereld verantwoordelijkheid nemen en een leidende rol spelen.
De afgelopen vijf jaar heeft de organisatie hier niet op stilgezeten en kent het een flinke uitbreiding in het productaanbod en is het zich meer gaan richten op vernieuwende concepten en productontwikkeling. Zo ligt de focus op hoge kwaliteit vlees, maar ontwikkelt en produceert Jan Zandbergen tegenwoordig ook hybridevlees, vegetarische en zelfs veganistische producten voor bestaande en specifieke doelgroepen. Samen met zusterbedrijven Diviande en Future Food Group wordt er waarde toegevoegd aan een nieuw assortiment voor het eten van morgen. In het jaar dat de organisatie 65 jaar bestaat, wordt deze nieuwe strategie ook naar buiten een feit: ‘Innovation that matters’ is waar de Jan Zandbergen Group voor staat.
Duurzame innovatie
Jan Zandbergen is een modern familiebedrijf met een grenzeloze ambitie en een sterke visie. Peter-Paul Zandbergen, CEO van de Jan Zandbergen Group: ‘De wereldwijde voedselvoorziening verandert en vraagt om nieuwe inzichten en oplossingen. Wij hebben de middelen om impact te kunnen maken en daadwerkelijk wat te kunnen betekenen in deze veranderende eetbehoeften. Ik ben van mening dat innovatie de sleutel tot succes is. Dat betekent niet dat we alle kanten op vliegen. Wij blijven ons gezonde verstand gebruiken, kijken naar de juiste middelen, de capaciteit en maken gebruik van een uitgebreid netwerk. Door op een duurzame wijze te innoveren, ontwikkelen we blijvende oplossingen voor de gehele vlees- en vegabranche.’
Omdat we vandaag al bezig zijn met waar de consument morgen om vraagt, weten we meer dan ooit relevant te blijven in een markt die volop in beweging is. Met onze zusterbedrijven en verschillende merken bedienen we zowel de retail, foodservice als industrie. Van de import van grondstoffen tot en met de ontwikkeling en productie van complete foodconcepten: wij hebben het in huis.’
Relevant blijven in dynamische markt
Een belangrijk onderdeel van deze nieuwe strategie is dat de afdelingen R&D, Product Development, Quality en Marketing nadrukkelijk de ruimte krijgen om, vanuit het Innovatiecentrum in het hart van de Dutch Food Valley, te werken aan baanbrekende oplossingen. Bovendien wordt er verder geïnvesteerd in de Partner Programs, zodat er samen met klanten vernieuwende concepten, producten en diensten ontwikkeld kunnen worden. De synergie die hieruit ontstaat, maakt dat in een sterk veranderende markt de Jan Zandbergen Group de juiste partner is voor duurzame innovatie op gebied van vlees en vleesalternatieven.
De wereld en maatschappij richt zich meer en meer op duurzaamheid en kwaliteit, en het eetgedrag van consumenten verandert onder invloed van deze ontwikkelingen. Consumenten stellen andere eisen dan voorheen en zoeken producten en diensten die daarbij passen. Recente gebeurtenissen hebben zelfs tot een stroomversnelling van deze veranderingen geleid. De impact op consumenten, en daarmee op bedrijven in de voedsel- en horecasector, is ronduit groot.
De afgelopen vijf jaar heeft de organisatie hier niet op stilgezeten en kent het een flinke uitbreiding in het productaanbod en is het zich meer gaan richten op vernieuwende concepten en productontwikkeling. Zo ligt de focus op hoge kwaliteit vlees, maar ontwikkelt en produceert Jan Zandbergen tegenwoordig ook hybridevlees, vegetarische en zelfs veganistische producten voor bestaande en specifieke doelgroepen. Samen met zusterbedrijven Diviande en Future Food Group wordt er waarde toegevoegd aan een nieuw assortiment voor het eten van morgen. In het jaar dat de organisatie 65 jaar bestaat, wordt deze nieuwe strategie ook naar buiten een feit: ‘Innovation that matters’ is waar de Jan Zandbergen Group voor staat.
Duurzame innovatie
Jan Zandbergen is een modern familiebedrijf met een grenzeloze ambitie en een sterke visie. Peter-Paul Zandbergen, CEO van de Jan Zandbergen Group: ‘De wereldwijde voedselvoorziening verandert en vraagt om nieuwe inzichten en oplossingen. Wij hebben de middelen om impact te kunnen maken en daadwerkelijk wat te kunnen betekenen in deze veranderende eetbehoeften. Ik ben van mening dat innovatie de sleutel tot succes is. Dat betekent niet dat we alle kanten op vliegen. Wij blijven ons gezonde verstand gebruiken, kijken naar de juiste middelen, de capaciteit en maken gebruik van een uitgebreid netwerk. Door op een duurzame wijze te innoveren, ontwikkelen we blijvende oplossingen voor de gehele vlees- en vegabranche.’
Omdat we vandaag al bezig zijn met waar de consument morgen om vraagt, weten we meer dan ooit relevant te blijven in een markt die volop in beweging is. Met onze zusterbedrijven en verschillende merken bedienen we zowel de retail, foodservice als industrie. Van de import van grondstoffen tot en met de ontwikkeling en productie van complete foodconcepten: wij hebben het in huis.’
Relevant blijven in dynamische markt
Een belangrijk onderdeel van deze nieuwe strategie is dat de afdelingen R&D, Product Development, Quality en Marketing nadrukkelijk de ruimte krijgen om, vanuit het Innovatiecentrum in het hart van de Dutch Food Valley, te werken aan baanbrekende oplossingen. Bovendien wordt er verder geïnvesteerd in de Partner Programs, zodat er samen met klanten vernieuwende concepten, producten en diensten ontwikkeld kunnen worden. De synergie die hieruit ontstaat, maakt dat in een sterk veranderende markt de Jan Zandbergen Group de juiste partner is voor duurzame innovatie op gebied van vlees en vleesalternatieven.