pulled chik'n burger

Pulled meat, maar dan anders

Salomon FoodWorld presenteerde op de Horecava de Pulled Chik’n Burger. “We zijn vorig jaar meer gaan doen met de trend pulled meat, maar dan op een iets andere manier dan andere bedrijven”, legt key accountmanager Jaap de Cock uit.

De Vion-dochter wilde namelijk gebruiksgemak, het groeiende aantal eetmomenten en het rendement voor de ondernemer centraal stellen. Dat resulteerde naast de Pulled Chik’n Burger in de Pulled Chik’n Sliders (minibroodjes die gevuld zijn pulled chicken) en Pulled Pork Bites (pulled pork in een knapperig korstje).

High convenience

De Pulled Chik’n Burger is zoals de naam al aangeeft een burger van pulled chicken. Chefs in foodservice kunnen de burger van zachtgegaarde kippenborst uit elkaar trekken en serveren op een salade of in wraps doen, maar ze kunnen de burger ook als geheel op een broodje doen. “Ze kunnen er dus hun eigen invulling aan geven.”

De Cock legt uit dat het in horeca en foodservice lastig is goed gekwalificeerd personeel te vinden. In de praktijk wegen koks niet af waardoor ze te veel serveren, wat ten koste van de marge gaat. De portionering van de burger garandeert dat op iedere salade en ieder broodje dezelfde hoeveelheid gaat. “Met zo’n high convenience product kunnen we bedrijven helpen, terwijl ze toch een signatuur aan de gerechten kunnen geven.”

Lees ook:
‘Pulled meat is géén hype’ 
Pulled meat, maar dan anders  
Proteinbar van vlees  
Bakx Foods lanceert Foodworks 
Ter Marsch introduceert Cannabis Burger 
Kingfish wint Horecava Innovation Award