protein bar tulip

Proteinbar van vlees

Tulip Food Company benadrukt de gezondheidsaspecten van de droge worsten met rundvlees, varkensvlees en kip. Ze worden vermarkt als proteinbars. ‘Naturally rich in protein’, luidt de pay-off.

Het bedrijf heeft drie smaken op de markt gebracht in verpakking van 45 gram: rundvlees met drie pepers, kip met gember en limoen, en varkensvlees met chipotle. Tulip presenteerde ze op de Horecava.

De varkensvleesvariant bevat 30 gram eiwit per honderd gram, de rundvleesworst zelfs 31 gram per honderd gram. Op de verpakking staat bovendien de claim ‘low sugar’. Ze bevatten rond de anderhalve gram suiker per honderd gram. Tulip richt zich met de los verpakte droge worsten op het segment on-the-go.

Op de stand van Tulip werden ook minisalami’s getoond, verkrijgbaar in de smaken ‘classic’, picante en chilly.

Lees ook:
‘Pulled meat is géén hype’ 
Pulled meat, maar dan anders  
Bakx Foods lanceert Foodworks 
Ter Marsch introduceert Cannabis Burger 
Kingfish wint Horecava Innovation Award